Kontakt z dużą korporacją wśród rolników i producentów  budzi wiele obaw. Warto jednak zapoznać się bliżej z ofertą współpracy z siecią handlową, która często wychodzi naprzeciw oczekiwaniom nawet niewielkich podmiotów. Carrefour, w ramach wdrażania swojej strategii transformacji żywieniowej, wypracował atrakcyjne warunki współpracy dla rolników i producentów bio – także tych w okresie konwersji.

Carrefour na początku ubiegłego roku rozpoczął wdrażanie strategii transformacji żywieniowej, która miała być odpowiedzią na globalne wyzwania w handlu takie jak bezpieczeństwo żywności, pochodzenie produktów czy poszanowanie środowiska naturalnego. Strategia ta, została przełożona

w Polsce na bardzo konkretne działania. Jednym z jej kluczowych elementów jest demokratyzacja bio, czyli oferowanie klientom Carrefour jak największej gamy produktów ekologicznych w atrakcyjnej cenie oraz edukowanie ich na temat wartości zdrowotnych tego typu żywności. To dobra wiadomość dla rolników i producentów ekologicznych, którzy są obecnie poszukiwanym przez Carrefour partnerem!

Kogo szuka Carrefour?

Carrefour realizując swoją strategię, poszukuje do współpracy rolników ekologicznych, których produkty będą mogły stanowić rozszerzenie oferty obecnej w sklepach. Dobrze widziane są również gospodarstwa czy pakowalnie, które mają możliwość zrzeszania mniejszych podmiotów. Celem Carrefour jest kupowanie produktów lokalnie, w dobrej cenie – zarówno dla producenta, jak i dla sieci. Założeniem jest bezpośrednia współpraca partnerska, bez zaangażowania pośredników i wspólne planowanie ilości produktów, które rolnik może dostarczyć w danym sezonie.

Specjalne wsparcie dla konwersji

Nowym trendem, na który otwiera się Carrefour jest poszukiwanie rolników konwencjonalnych, którzy wykazują chęć do zmiany sposobu prowadzenia upraw na ekologiczne. Sieć pragnie pomagać producentom w przekształceniu się na rolnictwo ekologiczne, aby móc proponować w najbliższej przyszłości polskie produkty w wystarczającej ilości – zamiast importować produkty ekologiczne. Aby zachęcić rolników do konwersji sieć zaoferuje im wsparcie w postaci korzystnej polityki zakupowej. Przez cały okres konwersji (trzy lata) Carrefour zapewnia odbiór zakontraktowanych ilości produktu oraz płaci dostawcy standardową cenę, której towarzyszy dodatek finansowy. Dodatkowo, w drugim
 i trzecim roku konwersji zapewnia wsparcie handlowe i komunikacyjne między innymi poprzez oznaczanie produktów specjalnym logo „Produkty w konwersji” czy przygotowanie dekoracji sklepowych, które będą wyjaśniały, czym jest proces konwersji. Po otrzymaniu certyfikacji współpraca może być kontunuowania.

Jak nawiązać współpracę z Carrefour?

Carrefour wypracował prostą ścieżkę, która umożliwi rolnikom kontakt z siecią i rozpoczęcie współpracy. W przypadku takiego zainteresowania wystarczy krótki mail na adres wspolpraca@carrefour.com, po wysłaniu którego każdy rolnik otrzyma formularz do wypełnienia, w którym określi swój możliwy asortyment, dzięki czemu przedstawiciel sieci będzie mógł oszacować potencjał współpracy. W przypadku możliwej współpracą, z rolnikiem skontaktuje się bezpośrednio kupiec Carrefour, który przeprowadzi ustalenia handlowe na temat cen, ilości czy logistyki. Ostatnim etapem jest podpisanie umowy handlowej oraz rozpoczęcie współpracy.

Zachęcamy wszystkich zainteresowanych rolników do kontaktu z Działem Handlowym Carrefour poprzez adres e-mail wspolpraca@carrefour.com !

 

 

 

 

Dodaj komentarz